June 09, 2015

My Mom is A Great Daughter-in-law

Assalamualaikum.


Sekarang ni banyak movie,drama,filem dan sebagainya yang menceritakan tentang hubungan yang kurang baik antara menantu and mentua ; in other words - her/his new family.

Aku pernah cakap dengan Mama aku bab ni. And her respond was like : WOW ! You are an amazing person, Mama. 

Cerita dia bermula bila aku mengadu dekat Mama aku pasal satu cerita ni. She lives together with her in-laws ; under the same roof, the same kitchen even the same toilet. Tapi bridge dia dengan mentua dia tak berapa nak kukuh. Agaknya terbeli simen dan batu-bata murah. They doesn’t coop well. 

So my mom said :

Angah (she called me Angah), kita dengan mentua ni kena baik. Cause once you got married, at the same time you got a new family. A family which you should care like you care much ‘bout your own family. No discrimination, please dear! Treat them equally. 

She added :

Mama, kalau Mama duduk sebumbung dengan tok(referring to my Abah’s mom), Mama takkan bagi Tok buat apa satu pun kerja. Washing, cooking, cleaning ; it’s all on ME. I love her as much as I love my own mom. 

It’s true. Setiap kali kitorang balik kampung, Mama aku will do all the chores. She never lied to us. In Shaa Allah Ma. Once I get married, you will be my idol. You are great great Mom. That’s why I love you so much !


*menitik jugak lah air mata aku masa tulis ni*

No comments

Post a Comment

© Nurshafinaz Nasir
Maira Gall