August 22, 2015

#Ceritera Ramadhan (Part 1) : Witir 3 Qul

Assalamualaikum and Hi! 

Alhamdulillah semua puasa kan hahaha. Seperti biasa, bila dah masuk mood Ramadhan Kareem ni, teringat lah aku “kehonakan” aku masa puasa dolu-dolu dekat asrama.

Cerita ni masa aku dah final year ; form 5 lah tu. Tahun tu, masuk je bulan puasa, warden aku bagi satu pengumuman yang mengkezutkan satu aspuri. Dia cakap : “Tahun ni kamu semua tarawikh sendiri dekat surau aspuri”. Huwaa sedih hati tau. Ye lah, dolu-dolu tarawikh join aspura, sedap sikit tarannum dia. Khusyuk je budak aspuri jadi makmum. #mengadabetoi

Imam Tarawikh ; semestinya Biro Dakwah ! Dah dia ketua. A good leader is willing to do anything,right? So, dah nama pun budak-budak taiko jadi imam, takdenya terrarium. Sekali lagi, aka-akak mintak maaf ye adit-adik.

Part paling havoc ; WITIR. Imam dia — Aku lah. Hancus. My tarannum? Never get better. Sobs sobs. Kebetulan pulak, bulu mata aku tiba-tiba mengalami peningkatan beratnya. Celik tak celik je. 

Witir tiga rakaat kan? So, ni lah apa yang aku buat.

Rakaat Pertama : Al Fatihah + Al Ikhlas
Rakaat Kedua    : Al Fatihah + Al-Falaq
Rakaat Terakhir  : Al Fatihah + An-Naas


Complete 3 Qul !

No comments

Post a Comment

© Nurshafinaz Nasir
Maira Gall